Aurkibidea
Sar hitza (EHAZE)
ARTEDRAMA: AKTOREAREN MEKANIKA ETA POETIKA
Inprobisazioa / bat-batekotasuna
ARTIKULUAK: MINOTAUROA LABIRINTOAN
UTOPIA ETA MINA ESPAZIO GARAIKOAK
Mandragora. Teatro oso baterantz
Gaitzerdi. Teatroaren alkimistak
Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika
Errealitate patetikoa. Errealitate poetikoa
Euskal antzertiaren aldare hutsa
Antzerkiaz… Norabidearekin noranzkoa
Anabasaren trilogia: Klik! Txat! Taup!
Telebista, gure buruen alpistea
Antzerkia! Antzerkia… zertarako?
Bertsoartean irauten duen arnasa
Saguzarrak lotan daude eta… Inshallah
Aktore europar baten eskizofreniak
Manta gorrian, ilargi zuria eta dantza beltza
Bakean bizi baino, hobe bakean hil
Aurkibidea
Sar hitza (EHAZE)
ARTEDRAMA: AKTOREAREN MEKANIKA ETA POETIKA
Inprobisazioa / bat-batekotasuna
ARTIKULUAK: MINOTAUROA LABIRINTOAN
UTOPIA ETA MINA ESPAZIO GARAIKOAK
Mandragora. Teatro oso baterantz
Gaitzerdi. Teatroaren alkimistak
Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika
Errealitate patetikoa. Errealitate poetikoa
Euskal antzertiaren aldare hutsa
Antzerkiaz… Norabidearekin noranzkoa
Anabasaren trilogia: Klik! Txat! Taup!
Telebista, gure buruen alpistea
Antzerkia! Antzerkia… zertarako?
Bertsoartean irauten duen arnasa
Saguzarrak lotan daude eta… Inshallah
Aktore europar baten eskizofreniak
Manta gorrian, ilargi zuria eta dantza beltza
Bakean bizi baino, hobe bakean hil
Laugarren horma
Agertokia eta publikoaren artean dagoen pareta imajinarioari deitzen zaio laugarren horma. Muga ikusezin honek aktoreak edo kasu honetan, pertsonaiak ikuslearekin duen harremana finkatzen du. Harreman hau obraren ezaugarrien araberakoa izaten da. Hiru eratakoa izan daiteke. Lehena, publikoarekin harremana zuzena da; laugarren horma ez da existitzen. Bigarrena, ikusleari zuzentzeko lizentziak hartzen dira, eta laugarren horma puskatzen da lizentzia horien barruan. Eta hirugarrena, publikoa existituko ez balitz bezala jokatzen da. Dena kutxa beltzaren barruan gertatzen da eta ez dago inolako interlokuziorik publikoarekin.
Baina berez, hoberena, laugarren horma hori haustea da. Nola egin? Aurrera begira zaude eta zure pertsonaiak itsasoa ikusten du. Zure zeregina aktore bezala, ikusleari itsasoa ikusten ari zarela sinetsaraztea da. Agian, aurrean duzun ikusleari begietara begira bazaude, ikuslearen begi horiek dira itsasoa. Hor jada ez dago laugarren hormarik, ikuslearen eta pertsonaiaren arteko komunioa baizik. Hari mehe eta ikusezin bat eta ez zementuzko horma bat. Antzerkia zerbait bada, komunikazioa delako.