Antzerkiaren labirintoan II
Antzerkiaren labirintoan II
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
240 orrialde
978-84-19570-12-3
Ander Lipus
1971, Markina-Xemein
 
2023, saiakera
Antzerkiaren labirintoan II
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
240 orrialde
978-84-19570-12-3
aurkibidea

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN II

ARTEDRAMA: AKTOREAREN MEKANIKA ETA POETIKA

Teloia gora!

Arte

Drama

Formakuntzaz

Inperfekzioaz

Lehen egunak

Irudirik ez

Teknika agerian

Fusioa

Trabesa

Inprobisazioa / bat-batekotasuna

Estreinaldia

Helburua

Giltza

Jarduera / aktibitatea

Organikoa

Aurreratzea / antizipazioa

Emozioa edo odola

Segmentazioa

Justifikazioa

Estrategia

Nandikeshvararen bertsoa

Beheko sua

Begiak

Eskuak

Oinak

Pilotariaren biomekanika

Sexua

Objektuak

Txakurraren buztana

Konkretua / zehaztasuna

Memoria sentsoriala

Irudimena

Moldaketa

Ekonomia

Kontzentratu ala zentratu?

Blokeoa

Tentsioak eta in-tentsioak

Ohikoa eta ezohikoa

Txerria zakuan sartuta

Ekintza eta mugimendua

Aktore dantzaria

Erritmoa

Arkua

Edertasuna

Dilatazioa

Nahikeria

Izerdia

Txirlak

Txaloak hartzea

Krisiak

Traininga

Gainditzea / hobekuntza

Kodifikazioa

Partitura fisikoa

Intentzioak

Urgentzia edo premia

Animalizazioa

Lan egun bat

Irten aurretiko urduritasuna

Hirugarren emanaldi hura!

Espazioa

Laugarren horma

Zuzendaria istripuz

Teknikaren ezagutza

Bi aktore mota

Pedagogia eta transmisioa

Aurre-adierazkortasuna

Kontzientzia hirukoitza

Aktorearen bost zutabeak

Aktorearen bi lurrak / zoruak

Teloia jaitsi da

Azken emanaldia

ARTIKULUAK: MINOTAUROA LABIRINTOAN

UTOPIA ETA MINA ESPAZIO GARAIKOAK

Utopia

Mandragora. Teatro oso baterantz

Gaitzerdi. Teatroaren alkimistak

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Errealitate patetikoa. Errealitate poetikoa

ANTZERKIOLA GARAIKOAK

TopASKEtak

Euskal antzertiaren aldare hutsa

Euskal antzerki antropologia

Antzerkiaz… Norabidearekin noranzkoa

Ez naiz Jollibudeko aktore!

Anabasaren trilogia: Klik! Txat! Taup!

Memoriaren macjarak

Telebista, gure buruen alpistea

Argentinan antzerkia euskaraz

Hank Klee

Ez daukat ezer esateko

Inurrien bidea

Munduak biraka jarraitzen du

Al-Jayal edo irudimena

Hordago!

Urrezko armiarma

Espazioak

Kult-ura

Antzerkigintza eta hezkuntza

Laborategiak

Antzerkia! Antzerkia… zertarako?

Bertsoartean irauten duen arnasa

Saguzarrak lotan daude eta… Inshallah

Aktore europar baten eskizofreniak

Armairua beteta

Manta gorrian, ilargi zuria eta dantza beltza

Nekea

ARTEDRAMA GARAIKOAK

Trabesa

Udako gauzak

Senpere, Senpere

Klara eta Kandido

Egoitzak, egonaldiak eta bitartekotzak

Habana

Unibertsala!

Hamar urtez

Zer da antzerkia?

Programa politikoa

Etxekoak

1971 Kalleokerrako mutila

Etxeko zapatiletan

Ez dut ulertzen!

Erosi: 18,05
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN II

ARTEDRAMA: AKTOREAREN MEKANIKA ETA POETIKA

Teloia gora!

Arte

Drama

Formakuntzaz

Inperfekzioaz

Lehen egunak

Irudirik ez

Teknika agerian

Fusioa

Trabesa

Inprobisazioa / bat-batekotasuna

Estreinaldia

Helburua

Giltza

Jarduera / aktibitatea

Organikoa

Aurreratzea / antizipazioa

Emozioa edo odola

Segmentazioa

Justifikazioa

Estrategia

Nandikeshvararen bertsoa

Beheko sua

Begiak

Eskuak

Oinak

Pilotariaren biomekanika

Sexua

Objektuak

Txakurraren buztana

Konkretua / zehaztasuna

Memoria sentsoriala

Irudimena

Moldaketa

Ekonomia

Kontzentratu ala zentratu?

Blokeoa

Tentsioak eta in-tentsioak

Ohikoa eta ezohikoa

Txerria zakuan sartuta

Ekintza eta mugimendua

Aktore dantzaria

Erritmoa

Arkua

Edertasuna

Dilatazioa

Nahikeria

Izerdia

Txirlak

Txaloak hartzea

Krisiak

Traininga

Gainditzea / hobekuntza

Kodifikazioa

Partitura fisikoa

Intentzioak

Urgentzia edo premia

Animalizazioa

Lan egun bat

Irten aurretiko urduritasuna

Hirugarren emanaldi hura!

Espazioa

Laugarren horma

Zuzendaria istripuz

Teknikaren ezagutza

Bi aktore mota

Pedagogia eta transmisioa

Aurre-adierazkortasuna

Kontzientzia hirukoitza

Aktorearen bost zutabeak

Aktorearen bi lurrak / zoruak

Teloia jaitsi da

Azken emanaldia

ARTIKULUAK: MINOTAUROA LABIRINTOAN

UTOPIA ETA MINA ESPAZIO GARAIKOAK

Utopia

Mandragora. Teatro oso baterantz

Gaitzerdi. Teatroaren alkimistak

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Errealitate patetikoa. Errealitate poetikoa

ANTZERKIOLA GARAIKOAK

TopASKEtak

Euskal antzertiaren aldare hutsa

Euskal antzerki antropologia

Antzerkiaz… Norabidearekin noranzkoa

Ez naiz Jollibudeko aktore!

Anabasaren trilogia: Klik! Txat! Taup!

Memoriaren macjarak

Telebista, gure buruen alpistea

Argentinan antzerkia euskaraz

Hank Klee

Ez daukat ezer esateko

Inurrien bidea

Munduak biraka jarraitzen du

Al-Jayal edo irudimena

Hordago!

Urrezko armiarma

Espazioak

Kult-ura

Antzerkigintza eta hezkuntza

Laborategiak

Antzerkia! Antzerkia… zertarako?

Bertsoartean irauten duen arnasa

Saguzarrak lotan daude eta… Inshallah

Aktore europar baten eskizofreniak

Armairua beteta

Manta gorrian, ilargi zuria eta dantza beltza

Nekea

ARTEDRAMA GARAIKOAK

Trabesa

Udako gauzak

Senpere, Senpere

Klara eta Kandido

Egoitzak, egonaldiak eta bitartekotzak

Habana

Unibertsala!

Hamar urtez

Zer da antzerkia?

Programa politikoa

Etxekoak

1971 Kalleokerrako mutila

Etxeko zapatiletan

Ez dut ulertzen!

 

 

Bakean bizi baino, hobe bakean hil

Teatrum mortis et gloriae!

 

X.- Belar zikina berriz heldu da beti pozoin guzien petik. Ez dakit norapait iganarazi gaituztenez baina oroitu behar lukete euskal kultura betidanik izan dela ttipien urgulua. Eta gu gabe ez dela menturarik.

(Aldamiotik deslotzen du poeta)

X.- Nik dut ogia axal gorria bai gasna gogorra eta ardo zuritik sotoko oporra.

P.- Sarasuak ziona, bertsolariak ez daki zer kantatuko duen baina badaki heterodoxiaren bidetik joanen dela zer nahi gisaz.

X.- Galtxet mutxikoak bota.

(Denak dantzan poeta ere bai)

Antton Luku. Fauxto (Karrusa)

 

Badiote heriotzaren atarian bizitzako une guztiak ikusten dituzula arrapaladan. Hala mintzatu zen Zappatrusta. Larresoro. Areatza. Santurtzi. Azkoitia. Azpeitia. Eibar. Barakaldo. Orio. Zumaia. Donostia. Igeldo. Hona hemen nire urtea. Bi mila eta zortziehun une. Berriatua. Markina. Zarautz. Orereta. Mendabia. Gasteiz. Zestoa. Miarritze. Fauxtok arima deabruari saldu bazion, nik antzerkiari ematea erabaki nuen urte hasieran. Aulki hutsa. Ez dakit, ni ote naizen artikulu hau idazteko egokiena. Ez baititut, antzerki taldeen lanak ikusi. Xabi Erkizia, Porrotx. Oier Ituarte. Sabino Alkorta. Maite Agirre. Josu Martinez. Lagunen lanak ikusteko ere ez dut denborarik izan. Besarkadak aktore, komeriantero, dramagile, argi teknikari, programatzaile, kultur elkarte… guztiei. Gu ta gutarrak. Andoni Egaņa. Xabi Paya. Fredi Paia. Unai Iturriaga. Igor Elortza. Jean-Christian Irigoien. Daniel Landart. Le Petit Teatre de Pain. Fusch anaiak. Gaitzerdi. Iņaki Ziarrusta. Jose Pablo Arriaga. Jorge Oteizaren omenez luntx eta pitokeria gehiegi egin dira. Ruper Ordorika. Garbi Losada. Haize Berri. Abadianoko Banarte antzerki taldea. Hiru Punttu. Antton Luku. Kitzikazank. Azkoitiko Matadeixe. Xabi Strubell. Asier Ituarte. Ibarretxe lehendakaria. Erregea eta bufoia. Iraultza isila. Asisko Urmeneta. Iņaki Salvador. Jon Maia. Mikelazulo. 11 telebista. Etb3. Euskadi Irratia. Amarauna. Arantza Kaltzada. bad. Espe Lopez. Lanku. Ez da Dorian Gray ispiluaren aurrean dagoena. Ni naiz. Amarauna. Aizpea Goenaga. Naroa Alberbide. Irati Elorrieta. Lander Garro. Eider Rodriguez. Gonzalo eta Pette Etxebarria. Ainara Gurrutxaga. Urko Redondo. Maixan Merkapide. Jon Gerediaga. Mikel Martinez. Jean-Mixel Bedaxagar. Ttittika Rekalt. Zein ederra den antzerkia. Irla xumea. Maddi Oihenart. Joseba Sarrionandia. Piarres Larzabal. Kristiane Etxaluz. Xavier Mendiguren. Asier Hormaza. Ana Elordi. Isidoro Fernandez. Idazten den guztia ez da egia, irakurtzen den guztia ez da egia. Bertsotranpak. Nik, neronek, artikulu hau, urtea bukatu baino lehen idatzi dut. Beraz, nik idazten dudana ez da egia, irakurtzen ari zarena gezurra da. Looking for Mr. X. Izura. Elorrio. Azkaine. Amallo. Igorre. Durango. Erandio. Artedrama Euskal Laborategia eta Brainstorming topaketak. Antzerki politikoa beharrezkoa da. Atxiloketak. Euskal antzerkia krisian da. Ies! Ui kan! Txanobarragorro. Urtebete igaro da eta balantze eta gogoetarako parada. Putzuak lehortzen. Fernando Bernues. Mireia Gabilondo. Ines Mtnez de Iturrate. Idoia Zabaleta. Pako Revueltas. Joseba Usabiaga. Erik Probanza. Miren Gaztaņaga. Harkaitz Martinez. Eņaut Larralde. Artebi. Algiz Arlauskaz. Carlos Gil. Agus Perez. Aulestiko Eskola. Markinako Abarka antzerki taldea. Gauza asko ikasi ditut baina idazten ahaztu egin zait. Martina. Euskaraz egin dut lan. Beharragaitik. Bilbao. Sara. Olazti. Lesaka. Ondarroa. Aulesti. Lartzabal. Anauze. Baigorri. Heleta. Berriz. Lasarte. Basauri. Balmaseda. Laudio. Donaxti. Hernani. Getxo. Muskiz. Ibaņeta. Eta Erroma. Bide guztiek Erromara eramaten gaituzte. Eta hala da, Erroman bukatuko dut nire lan urtea. Eta, 2009an sartu aurretik, berriz itzuli eta nire ohiturari jarraituz itsasoa ikustera joango naiz. Ardoaz. Benitoren azken diskoko Partiada trixtea Ternuarat abestia entzun bitartean, urte berriari ekiteko indarra eta bizipozagatik galdetuko diot. Topa! Berakatz zopa! Bakean bizi baino hobe bakean hil. Teatrum Mortis et Gloriae!

 

2008ko abendua, Argia, urtekaria