SAHATS NEGARTIA
Ziudadela erdigunean zegoen
gure haurtzaroko arte ederren
lurralde nagusia.
Larrea eskultorearen sigi-sagaren
barrenetik botatzen ginen txirrista bailitzan.
Mitologia bat zuen eskulturak,
lantzean behin beste haur batek
kontatzen zizun lehengusina bati
burua harrapatuta geratu zitzaiola
burdinen tripa adabegitsuetan eta suhiltzaileak
etorri behar izan zirela ateratzera.
Sahats negartiaren inguruan zegoen mundua:
musika egiten zuen iturria,
Odiseo gudaria, Eslavaren izarra,
Agirreren marmol puska, Mirallesen izara,
Juarrosen pieza, Basterretxearen sorgina.
Toki sakratua zen hura guretzat,
erakusketak ikustera joaten ginen,
eta kanpoaldean xiringak topatzen genituen,
Somalia eta Ruandako telebistako irudiak
auzoko heroinomanoenekin nahasten zitzaizkigun.
Orratz erabilien zelaietan, harresien
eta glazisaren artean, irakatsi ziguten tenisean,
Oteiza izan nahi zuten Aizkorbe,
Sada eta Orellaren metalez inguratuta.