Antzerkiaren labirintoan I
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
Ander Lipus
1971, Markina-Xemein
 
2023, saiakera
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
aurkibidea

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

Erosi: 20,90
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

 

 

Antikristoaren bila

 

Madriletik itzuli berri Markina-Xemeinen artista moduan askorik egiteko ez neukala sentitzen nuen, eta azkenean Bilbora joan nintzen. Beste zerbaitetan sartu nahi nuen muturra eta Ikuska eskolak eskaintzen zuen urte beteko Master de guión audiovisual ikastaroan izena ematea erabaki nuen. Joseba Macias izan zen ikastaroaren irakasle eta zuzendaria. Asko estimatzen nuen Macias. Beti mantendu genuen elkarren arteko harremana, eta Kuba izan zen bion loturetako bat.

      Ikuska eskolari dagokionez, hainbat zinemagile pasatu ziren masterretik, tartean, Daniel Kalparsoro eta Juanma Bajo Ulloa, eta bere determinazio eta jarreragatik gehien gustatu zitzaidana: Lolo Rico, Television Españolako Un globo, dos globos, tres globos saioko gidoilaria eta La cometa blanca eta La bola de cristal saioen sortzaile eta zuzendaria.

      Urte emankorra izan zen. Gidoigintzaren inguruan analisi zorrotzak egiten zituen Maciasek, film interesgarriak aukeratuz. Eskolaren planteamendu teorikoa eta praktikoa oso ondo bideratuta egon zen, eta ikasturte bukaeran aukera izan genuen talde lanean film labur bat egiteko.

 

Taldean ideia bat proposatu nuen eta aurrera atera zen. Poema deituko zen film laburra, eta gidoia jorratzen hasi ginen. Poeta bat paper zuriaren aurrean, poema sortu ezinean. Sorkuntzaz eta heriotzaz mintzo zen istorioa, eta protagonista Leopoldo Maria Panero izango zen. Ordurako Leopoldo Maria Paneroren poesia ezagutzen nuen eta Panero familiaren inguruko film dokumentalak ikusiak nituen: Jaime Chavarriren El desencanto eta Ricardo Francoren Después de tantos años. Biak, hunkigarri bezain krudelak.

      Leopoldo lehen aldiz ezagutu nuenean Gesalibarren zegoen. Santa Ageda ospitale psikiatrikotik irten eta Arrasatetik eman genuen buelta bat. Gogoratzen dut elkarrizketa bat grabatu niola. Film labur bat egiteko aukera luzatu nion, eta berak ere, bazuela gidoi bat idatzia esan eta hura egiteko proposatu zidan. La extraña historia del doctor Jekyll y Mr. Hyde istorioaren bertsio libre bat zen gidoia.

      Egun horretan pozik zegoen, eta Jose Alfredo Jimenez mexikarraren El hijo del pueblo mariatxia kantatu zidan behin eta berriro.

 

Es mi orgullo haber nacido en el barrio más humilde,

alejado del bullicio y de la falsa sociedad

yo no tengo la desgracia de no ser hijo del pueblo,

yo me cuento entre la gente que no tiene falsedad.

 

Iritsi zen film laburra grabatzeko eguna. Gesalibarrera bere bila joan eta Areetako etxe batera iritsi baino lehen bidean geldialdia egin genuen. Durangoko kaleetan barrena liburu baten bila zebilen, eta liburu dendetan sartuta ea El anticristo bazeukaten galdetzen zuen. Baina ez Friedrich Nietzscheren Antikristoa, beste autore batena baizik. Estankoan sei pakete tabako erosi genizkion eta dendan hogei Coca-Cola lata. Hori zen egunean zehar erretzen eta edaten zuena.

      Poema film laburrean Panerok berak, Loli Astorekak eta ume batek parte hartu zuten. Gogorra izan zen eguna. Goizeko jardunari nahiko ondo eutsi zion, eguerdian ostera, bazkaldu ondoren, ospitalekoek emandako medikazioa hartu behar izan zuen eta horrek bere izaera gaiztotu zuen. Ez zeukan berriro eszenak errepikatzeko gogorik eta azkenerako aspertua zen. Zinema egitea batzuetan astuna da, batez ere hainbeste itxaron eta hainbeste errepikatu behar denean. Leopoldok ez zuen nirekin ongi bukatu eta beste lagunek eraman behar izan zuten berriz Gesalibarrera. Kanpazarreko mendatea tartean, taldekideek kontatu zidaten bidean hiru aldiz botaka egin zuela eta autoa kristo bat eginda utzi zuela.

      Leopoldo Maria Panero poeta handia izan zen. Harrezkero ez dakit antikristoa aurkitu zuen, baina batzuetan pentsatu izan dut bere baitan egon zitekeela. Antikristoa edo Peter Pan.