Aurkibidea
Aurkibidea
EMOZIO BATEN PREZIOA
Londresko artezale baten etxera
sartu da Renoir, Pierre-Auguste.
Ez da oso ezaguna artean,
baina iragarle aurreratu batzuk
hasi dira usnatzen
etorkizunean izango duen
ospearen izurra
margolariaren paletan.
Gela dotore batean,
maina bereziz argiztaturik,
maisulan kuttunena erakutsi dio
artezaleak, bere ohorea
eta gutizia:
«Hona Rousseauren paisaia bat,
ez da batere ezaguna!».
Renoirrek irri egin du,
deabrutxoak ninietan dantzari,
ezagun duen koadroari begira:
aurrean dauka gaztetan
margotu zuen paisaia hura,
Henri Rousseauren erara,
sinadura eta guzti
faltsutuz jostari.
Renoirrek ez dio ezer esango
—nor da bera ilusioak birrintzeko—,
zabalik utziz horrela
hainbat dilema:
margolana norena da,
Rousseaurena ala Renoirrena?
Obra faltsua da,
ala benetako Renoir bat dugu?
Zeinen prezioan saldu liteke gaur,
Rousseaurenean ala Renoirrenean?
Zein da emozio baten prezioa?
Erantzuna zeluloidean ehunduko da
ehun urteren buruan
Giuseppe Tornatore-ren
«Cinema Paradiso» filmean.
Kritika txarrak ditu Italian,
gutxi iraungo du aretoetan,
baina ikusle aurreratu batzuk
hasi dira usnatzen
etorkizunean izango duen
loriaren lurrina.
Siziliako zine areto bateko jabea
liluraturik dago, beha eta beha,
irudien ternezia isuriari,
eta dohainik eskaini du
filma ikusteko sarrera:
«Gustatzen bazaizu
irteeran ordaindu».
Doan sartu den jendeak
malkotan blai ordaintzen du
irteeran bere emozioaren
prezioa.
Hartara,
Amara Oliveira 82 urteko
amona brasildarrak ere,
bizitza osoa zine bateko
txartel-saltzaile gisa eman arren
inoiz film bat ikusteko
sosik izan ez zuenak,
ikusi ahal izango zuen
emozioen sorrera
pantailatik behera.
Ba ote dauka gizakiak
ardura handiagorik
poemak, kantuak,
filmak edo artelanak
nork bere emozioen arabera
ordaintzen ikastea baino?