Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
ETORKIZUNA IRAGAN DELARIK
Abertzale burgesaren formula:
A la patria no la salvará el euskera; sí, y solamente, la salvará el patriotismo. Propaga el patriotismo, y con él se propagará también el euskera. Si propagas el euskera como lengua sin patria, con él se extenderán también los enemigos de la Patria.
Ez zaio bururatzen, logika berean, gaztelania aberriduna hedatuz euskararen etsaiak (ere) hedatuko direla...
Abertzale sozialistaren formula:
Hoy, frente a la doble solución —pequeño-burguesa vasca o socialista española— que se le presentaba al Pueblo Vasco en el primer tercio de siglo, un sector de la clase trabajadora está en condiciones de ofrecer una tercera vía: la revolución socialista vasca. [...] El objetivo de los trabajadores vascos no es consumir lo necesario y lo superfluo hasta el nivel de lo ridículo —y a la vez dramático—, sino transformar nuestras relaciones sociales de producción, haciéndolas fraternales y solidarias, y nuestras relaciones con los medios de producción apropiándolos y colocándolos a nuestro servicio; decidir qué queremos producir y cómo queremos distribuirlo; poder pensar y relacionarnos en nuestra lengua y crear nuestra propia cultura.
Gure ideologoek ez dute inoiz konprenitu euskaldunok, minoria kontzientziatua garen neurrian, sistema bera jartzen dugula kolokan, munduari mintzo gatzaizkiola geure gatazka txipian: borroka linguistikoek mundua elikatzen dute, subjektu soziala gara.
Gure hizkuntza ez dago nazioaren kontzeptu honen edo haren zerbitzura.
Ez gara diskurtso baten zati.
Leku hartuak gaude historikoaren eremuan. Egituratzea falta.
Sabino Arana. «A un euskarófilo». La Patria, 1897
Jean-Claude Larronde. El nacionalismo Vasco. Su origen y su ideología en la obra de Sabino Arana-Goiri. Txertoa, 1977
Jokin Apalategi / Paulo Iztueta. Los vascos de la nación al estado. Elkar, 1979 [Jose Migel Beñaran Argala-ren hitzaurretik harturiko aipua]