Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
POSTMODERNOAREN PARADIGMA
Postmoderniak mestizaia, aniztasuna, zabaltasuna eta tolerantzia kontzeptuak ekarri ditu, beste hainbeste aldarri, eta egunerokoan nekez gauzatzen diren arren diskurtso demokratikoaren oinarrian dauzkagu. Estatalistek arrazakeria egotzi izan diote bestelakotasuna defendatzeari, inposaketatzat hartzen dute hizkuntzen ekologia, intolerantzia esan diezaiokete minorien eskubideak bermatzeari. Indar-ideia postmoderno hauek, hain zuzen, talka egiten dutelako estatuaren zurrunarekin, malgutasuna eskatzen duenez gizarte zibilak: munduak behar gaitu.
Enetzat postmodernia deitzen den anabasa hori, hau da, erlatibismoa, multikulturalismoa, etab., berez jarrera abertzale edo euskaltzale baten aldekoago da jeneralean, ordena berri baterako irekiagoa, komunitate eta kultura txikien begiratuagoa, diferentzien maitatiagoa ezen ez Arrazoimena eta Estatua berdinduz bukatzen zuen modernitate klasikoa baino.
Zerk egiten ote du, beraz, teorian horren altzozabala dukegun gizartean gure hizkuntza azkarkiago hedatu ezina?
Lorea Agirre. «Joxe Azurmendi: 'Oso untzi hauskorreko argonautak gara euskaltzaleok'». Elkarrizketa. Hegats, 45 zenb. 2010