Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
AUTODEFENTSA
Señoritoek edo sasi-intelektualek baserritarra menosten zuten antzera mespretxatu zuen menditarrak kalekoa, zer esanik ez etxean otsein euskaldunak zituen erdaltzalea.
Kaiku hitza, esaterako, burla horien isla da: artzain eta abeltzainen tresna da batetik, izen arrunt bat, eta (horregatik hain zuzen) ergel, baldres, pitoa adierazten duen adjektiboa bestetik.
Kaikuok ahal izan genuen moduan defendatu ginen.
Eta ez da kasualitatea Pernando Amezketarra, kalekumeei —eskribauari, apezari, txinelei, aberatsei...— adarra jotzen zien hitzaren heroi hura, artzaina izatea.
Ez zuen esan onik, kaleak. Hiritarrari txankame(he) esan izan zaio eta, oro har, kalekume.
Kalekumea izatea, belarrimotza izatearen bezpera zen. Motza, belarrimotza, esan eta esan eta ulertzen ez duena. Gorra, erdaltasunaren adibide noblea.
Ortega y Gassetek usteko ez zuen arren erdaltasuna moztadea da, handitasunak sortua, inorena entzuteko eta ikusteko ezegintasuna.