Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
PARISTIK EZ DATORREN ARTISTA
Ahal duen gisan, eskuarte ahulekin, behar baino militante gutiagorekin... Alta, Barnealdeak erresistentzia bat dauka antolatua, buru egiten dio turismatzeari, ez du folklorearen sasi-kultura egin nahi, eta Paristik paraxutatu kulturari ber gisan egiten diolako uko da kontuan hartzekoa. Antton Luku dugu oraino subentzioaren eta bulegotzearen politikak manukortu ez duen kontrakultura egiten duten borrokalarietarik bat.
Frantzian ez dago Bartzelona bat. Paris da hiriburu bakarra, eta handik aparte ezin da kulturarik izan. Naoned, Estrasburgo, Bordele daude, bai, baina negoziatu behar da beti, eta Baiona, esaterako, hirugarren eskalan da. Beraz, Baionan jasaten dugu kultura. [...] Jende bat euskaldun sentitzen da euskara jakin gabe. Ulertzen dut. Baina Iparraldean, orain arte, hitz horrek bazuen zentzua. Eta nik ez dut beste sistemarik ikusten euskal kultura definitzeko, euskara baizik. Beste toki batzuetan desagertu da herri kultura hori, baina guk badugu. Txikia da, baina mikrokosmosa da. Hori transmitituko bagenu, tokiko hezleak promozionatuko bagenitu, kultura zabalagoa, finagoa eta interesgarriagoa izango genuke Paristik heldu zaizkigun gauzak baino.
Barnealdea Kostaldearen aurka, alegia, Euskaldun kontzeptu kulturala Basque kontzeptu folkloriko-komertzialaren aurka, herriaren Argitasuna piramidearen Itzalaren aurka: hitz kritikoa publizitate-kultura gainditzeko, jasan beharretik bertan sortzera.
Gatazkan gaude, zorionez. Daude, zoritxarrez.
Alberto Barandiaran. «Kultur proiektuek egiten gaituzte jende. Euskal kultura Ipar Euskal Herrian zertan den azaltzen aritu da Antton Luku antzerkigile eta idazlea, Iruñean». Berria, 2009-02-28