Aurkibidea
Oda inoren konturako surrealismoari
Camőes-ek bere garaikideei hitz egiten die
Gutuna ene seme-alabei Goyaren fusilamenduei buruz
Wanda Landowskak Domenico Scarlattiren sonatak jotzen ditu
Schuberten abestiak, Wilhelm Müllerren testuekin
Sophia de Mello Breyner Andresen-i Pedra filosofal liburuko ale bat bidaltzean
Omenaldia Tomás António Gonzagari
Chartres edo bakeak egiten Europarekin
[hilobiak dauden tokitik igarotzean]
Hizkuntzalaritzaren hastapenak
Ekumenismo lusitaniarra edo herritartasun bikoitza
Militarrez betetako kafetegia Luandan
Monasterio-bizitzaren laudorioa
[adituen eta poeten artean dagoen desberdintasuna]
Aurkibidea
Oda inoren konturako surrealismoari
Camőes-ek bere garaikideei hitz egiten die
Gutuna ene seme-alabei Goyaren fusilamenduei buruz
Wanda Landowskak Domenico Scarlattiren sonatak jotzen ditu
Schuberten abestiak, Wilhelm Müllerren testuekin
Sophia de Mello Breyner Andresen-i Pedra filosofal liburuko ale bat bidaltzean
Omenaldia Tomás António Gonzagari
Chartres edo bakeak egiten Europarekin
[hilobiak dauden tokitik igarotzean]
Hizkuntzalaritzaren hastapenak
Ekumenismo lusitaniarra edo herritartasun bikoitza
Militarrez betetako kafetegia Luandan
Monasterio-bizitzaren laudorioa
[adituen eta poeten artean dagoen desberdintasuna]
Jesuiten elizan Luandan
Emakume beltzak hitz egiten du bazter ilunean
eliza hain garbi eta zaharberrituan.
Lurrean eserita, zaharra, besoak irekirik
isiltasun-esaldietan bere gainean
zintzilik dagoen Kristo hil, geldi
eta isilarentzat. Zer esango dute biek?
Zein izango da zalantza nahasia,
hizkuntzarik gabeko intimitate larritasuna igarotzen dena,
beste arraza bateko buru antzinako horretan
eta batez ere, sibilek eta sorginek dakiten bezala,
seinalez baina esaldi argiez hitz egiten zuten
beste jainkoen buru horretan?
Espazioaren bakardade hutsean
non Erromak ibai luzeen, hondartza sigi-sagatsuen
eta sakan gogorretako goi-ordokien
argi lainoz eta galdaz zuritua
zuriz ilundu zuen,
nolako jainkoa asma daiteke ez bada
ez izatearen miseria-mina, ez bada hizkuntza librea ez edukitzearena
gurasoengandik seme-alabengana?
Zein askatasun eskatzen du? Zein heriotza desiratzen?
Aldare nagusiaren aurrean ez al daude dardarka
harlauza soilaren barruan
Paulo Dias de Novais horren hezurrak? Ez al diote
baobabetako fruituek, arratoi zintzilikatuek bezala,
hezur-muin lehorra oraindik karraskatzen,
hautsa baino geratzen ez den herrietako
erreketa eta suteen garretan?
Porto, 1972/8/24