Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
—5—
Oker handirik gabe esan genezake esklabotzaren abolizioan jokatu zen antzerki bera dela elebitasuna: libre izendatu zaituen nagusiarena jarraitzen du izaten lurraren jabegoak. Horrelaxe izendatu zaitu bilinguistak pareko, zure hizkuntza legezkotzeak ez dituelako ezertan higatzen bereak aspaldian hartuak dauzkan pribilegioak.
Bilinguista, elebakarra da askotan.
Onartu egiten du bestearen existentzia.
Tolerantea da, eskubide hori dauka, inor onargarri izendatzekoa. Boterean da, nahiz berak ikusi ez.
Bilinguistak badaki bere hizkuntza dela subjektu soziala, eta ez bizi den gizarteko beste hori. Edo ez daki, baina segurtasun intuitibo hori dauka, inguruak ematen dio, gizarteak, eguneroko patxada linguistiko horrek. Boterearen banaketaren isla da elebitasunaren aldekoa: status quo diglosiko honetan berton ikusten du menderatuaren kidetasuna, lehen-kide-tasuna.
Ez zaio bururatuko kategoriak berrezartzen berrizartzen ari denik hemen eta orain erdaraz diharduen aldiro.
Erdaraz egin ahal izatea (eskubide) naturala da.
Euskaraz (bestek) egitea legezkoa da (orain).
euskarazko harrabotsa
erdaldunen auzolotsa
enbatak ez du aurten botako
bazterreko pagamotza