Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
Aurkibidea
Zaldibia, XVIII. mende amaiera
Seulement avec les domestiques
Zapataria zaldun jantzi zutenekoa
1963-04-24: data historiko bat, adibidez
Telefono dei bat (besterik ez)
Gaztela zaharra, Gaztela berria
Mattinen heriotza, 1981 Donostia
Euskara gaztelaniaren geneetan
Ardituen geometria: atxik diglosiari!
Voyeur linguistikoak ez dakusana
El irresistible atrajo del idealismo identitario
Lenguas avanzadas, herri bizkorrak
Kolonialisten luzera biko neurkinak
C'est le fromage qui parle basque
Douce France de nos souffrances
Euskara politika da (okzitaniera bezala)
La maison des quatre fils Aymon
Gutxiespenaren historia baterako
Hizkuntzak damaigun zertasun agiria
Zertarako balio dizue zuen hizkuntza horrek?
SARAKO AUZAPEZA 1
Urte luzez izan zen Sarako auzapeza Paul Doutournier. Egunez auzapeza, gauez kontrabandista. Mugari esker egin zuen dirua, eta euskaldunondako ez zegoela mugarik zioen beti, bere ibilien legezkoa frogatze alde ausaz. Gerratik ihesi 1936an Iparraldera jo zuten euskaldunak arrotzak ziren auzapez askorendako, espainiarrak, eta gainera gorriak. Ez zituzten inon babestu nahi izan, ez zuten «zikindu» izan nahi. Orduan hiru mila biztanle zituen Sarak mila iheslari hartu zituen aterpean, Paul Doutournier-en fedeari esker: euskaldunok ez dugu mugarik.
Hizkuntza guztiek praktikatu behar izaten dute kontrabanda. Hizkuntzak ez dira mugapekoak, eta mugimendu klandestinoak egiten dituzte gauez. Hiztun «arrotzak» eta «zikinak» onartzen ditu, maketo mota guztiak, Oteizak, eskultore erdaldundu hark «ergelak» zeritzen euskaldun berriak barne.
Euskalduna izatea ergelkeria dela, egia zaharra dugu.
Paul Dutournier / Alain Pujol. La nuit est basque. Éditions Deucalion, 1989
«Amo tanto al euskera..». Mermelada Ustela, 1976