Aurkibidea
Sar hitza, EHAZE
99PGA eta bat gehiago, Jon Gerediaga
Behin eta berriro jaiotzekoak gara
99 pauso ganorabakoen aldamenean
Hondartzan ametsetik antzerkira
Ikastolako lagunak topatzeko estrategia bat
Ganorabakoen egunerokoak & eldarnioak
Telefono zenbaki bat eman didate. Non apuntatu dut?
Beste bat: mundu bat dago hor kanpoan inoiz kontrolatu ezin duguna
Aurkibidea
Sar hitza, EHAZE
99PGA eta bat gehiago, Jon Gerediaga
Behin eta berriro jaiotzekoak gara
99 pauso ganorabakoen aldamenean
Hondartzan ametsetik antzerkira
Ikastolako lagunak topatzeko estrategia bat
Ganorabakoen egunerokoak & eldarnioak
Telefono zenbaki bat eman didate. Non apuntatu dut?
Beste bat: mundu bat dago hor kanpoan inoiz kontrolatu ezin duguna
Sar hitza
ehaze
Paperezko edizioak ezagutu ez dituen ibilbide luzeko idazle ugari dago euskal antzerkigintzan. Haien artean dugu Peru Calabaza Saban eta, oro har, testuz beteta dauden tiraderen lekuko da 99 pauso ganorabakoen aldamenean.
Peru C. Saban izena aspalditik egiten ahal zaio ezagun antzerkizaleari. Antzerkiola Imaginarioaren behinolako jarraitzaileek 8 Olivetti poetiko bezalako lehen obrei loturik topatuko zuten, Mina Espaziotik gertu. Haien ostean, Pikor teatro taldearen eskutik taularatu zituen, besteak beste, hainbat lan. Azkenaldian jolasari loturiko tailerretan espezializatzen ibili bada ere, berriki Udalbiltzaren “Geuretik sortuak” proiektuan idazle gisa aukeratua izan dela jakin dugu. Esku artean dugun testuaren bizitza, berriz, ezohikoa (edo kontrara, antzerkigintzan oso ohikoa) dugu: dossier baten itxura hartuta hainbat ate jo bazituen ere, tiradera batean sartuta eman ditu urte asko. Egileari dagokionez, garai oso oparo baten isla izan daiteke. Orduko ahotsaren arrastoa topatu daiteke beste liburu batean, L’Alakran talde ezagunarekin jardun baitzuen Optimistic vs pessimistic antzezlan probokatzailean lanean: gaztelaniaz eta frantsesez, Librería Albatros argitaletxeak plazaratu zuen 2019an.
99 pauso ganorabakoen aldamenean lanak, tiraderan egonagatik, ez du galdu gaurkotasunik. Ez, behintzat, estetikari eta formari dagokienean. Izan ere, testuak bete-betean kokatu baikenezake xx. mendean garatzen joan den teatro postdramatikoa deiturikoaren (ustezko) ezaugarriekin: izaera zatikatua, absurdoaren eragina, poesiarekiko lotura formala... gorputzetan pentsatutako idazkera da bertakoa, literatur testu itxi bat osatzea baino gehiago lanerako material batzuk eskaintzea xede duena. Hitzak, irudiak eta gorputzak; haria (egonez gero) interpreteek jarriko dute.
Horregatik guztiagatik, pozik gaude Peru Calabaza Sabanen ahots teatrala euskal letretara ekartzeaz eta irakurleari euskal teatrogintza garaikidearen aniztasuna erakutsi ahal izateaz.