Aurkibidea
Sarrera. Koldo Izagirre
Inularrean ene izenaz ahanzten naiz
Euri eza eta bizi-arazoak direla medio
Etorri da negua dio azken euskaldun aratzak
Nik egin nezake kantu ilun bat
Udak etxe egin zuen bihotzetan
Joxerra Agirrek Euskal Herriaz
Joxemiel Erreparatzek Endika Lakarten askatasunari buruz
Lukas Oihenartek Euskal Herriaz
Joxemiel Erreparatzek Euskal Herriaz
Joxerra Agirrek egunkarian paratu kontaktua
Josema Irutagoien zentsorea Josema Irutagoieni kargu hartzen
Capone txakurrak zaunka esana, Lihn poeta txiletarraren poema bat entzun ondoren
Ana Yoldik Andres Basterra senar ohiari
Ana Yoldik Andres Basterrarekin utzi ondoren
Joxerra Agirrek aspaldiko Debra Woolf hura gogoan
Joxerra Agirrek hies frogak egitera joan zenean
Joxerra Agirrek goizalba kanta
Thomas Woolfek Joxerra Agirreren hiletan
Joxemiel Erreparatzek Endika Lakarti, Joxerra Agirreri zuzendu gutuna leitu ondoren
Aurkibidea
Sarrera. Koldo Izagirre
Inularrean ene izenaz ahanzten naiz
Euri eza eta bizi-arazoak direla medio
Etorri da negua dio azken euskaldun aratzak
Nik egin nezake kantu ilun bat
Udak etxe egin zuen bihotzetan
Joxerra Agirrek Euskal Herriaz
Joxemiel Erreparatzek Endika Lakarten askatasunari buruz
Lukas Oihenartek Euskal Herriaz
Joxemiel Erreparatzek Euskal Herriaz
Joxerra Agirrek egunkarian paratu kontaktua
Josema Irutagoien zentsorea Josema Irutagoieni kargu hartzen
Capone txakurrak zaunka esana, Lihn poeta txiletarraren poema bat entzun ondoren
Ana Yoldik Andres Basterra senar ohiari
Ana Yoldik Andres Basterrarekin utzi ondoren
Joxerra Agirrek aspaldiko Debra Woolf hura gogoan
Joxerra Agirrek hies frogak egitera joan zenean
Joxerra Agirrek goizalba kanta
Thomas Woolfek Joxerra Agirreren hiletan
Joxemiel Erreparatzek Endika Lakarti, Joxerra Agirreri zuzendu gutuna leitu ondoren
Andres Basterrak Kubatik
Edadeak aurrera egin ahala
iragan puskak aletu beharra:
bertsio bat atontzeari eman,
norberaren kondaira kiribildu,
tristezia erritoak ospatu,
bizimodua zuritu erritoz
eta mitoz erlijio bat sortu
jainko ahalguztidun bakartzat: ni.
Begira mutiko mukizu hori,
tendrezia eta sukar niniak
meza zaharreko biktima berri.
Horra, historiaren liturgia alde,
iraultza nahi zuen, garaiak aldiz
beste norabait ari ziren
laster, laster eta laster. Balizko
Baiona heretikoren batean
santutegi pribatuak eraiki
hautsez, zilarrez eta odolez.
Nola argiari itzalak kuku,
gaizkia gurtu zuen etxe hartan
eta betiko zitzaion esklabo
kale-kantoi zoldazu horietan barna;
buruz ikasi hitz magikoekin
odolaren mintzoa ponpatu zuen
amodiozko salmoak abes zitzan
lehenbizikoz. Iturria gur-gur,
amets bide. Plaza bukolikoa.
Haurren jolas krudeletan ikasi
zuen bakardadearen kondaira
eta bizigintzan oztopatu zen
vouyerismoaren apaiz bihurtuz.
(behatzea bizitzea da ere)
Mina eta haren nor-nori-norkak
dakarzkio gogora dorre horrek;
arbola ospelaren pean pastela
ari da jaten, marrubi eta aratz
mundua gertatzeke bailegoen;
arima bila abiatu ziren
mozkor espedizio erratuak
Onassis taberna zulo hartatik;
andre horail bat datorren aldiro
espaloiz aldatzeko liturgia,
gaztaroko zazpigarren neguan
txertatu zioten udazken ilun
eta gorriegi baten ondoren;
izua uxatzeko bere artean
komekatzeko usadioa garai
saminen arrasto leratsua da;
mugarri itzel horretan melodrama
kalakaritik malenkoniarako
iraulketa epela goresten du.
Oroimenaren omenean hoska
hara sustraiak! oihu lizun gisa.
Edadeak aurrera egin ahala
iragan puskak aletu beharra.
Ailitz oroimenaren garra itzal!
Ailitz sustraien izerdia lehor!
Ailitz Baiona zaharra Habana!
Bizi nadin, ni barik, bidenabar
bidaiari ateo baten gisa,
bizitzea bera aski bailitzen,
denborarik gabe, leku soil-soilik.
Nondik ez, papaia urrina baizik
w2000