16 ipuin amodiozko
16 ipuin amodiozko
2002, narrazioak
240 orrialde
84-95511-53-3
azala: Garbiņe Ubeda
Xabier Mendiguren
1964, Beasain
 
2008, narrazioak
1992, ipuinak
1987, antzerkia
 

 

 

Demagun sexua
komunikatzeko beste era bat
baino ez dela

 

zinema-gidoia

 

Oharra soinuaz: hemen, ikusiko denez, ez da hitzik egingo. Une batzuetan erabil liteke musika egokia: kamera abiadura bizkorrez dabilenean, adibidez, zinema mutuko piano soinua eta abar, nahitaezkoa ez bada ere. Garrantzitsuena hauxe da: sexu kontaktu bat dagoen bakoitzean, horrek hots ozen eta berezia sorraraziko du, kontaktu bakoitzak bere hots zehatz eta partikularra: txanpon makinen zaraten modukoak, txintxarriak, joareak, kanpaiak, turutak, bozinazoak eta antzekoak. Noski, ekintza eta hotsa ondo lotzen asmatu behar: esate baterako, titi txiki batek txintxarri hotsa izan dezake, eta ipurdi handi edo pakete nabarmen batek bozinarena edo mok-mok durundatsua.

 

 

Iluntasuna. Iratzargailuaren txirrina. Hotsa gelditu eta mesanotxeko argia pizten denean berrogei urte inguruko gizon batek egin duela konturatzen gara. Logale aurpegia. Gogo txarrez musu tornilloa ematen dio ondoan duen andreari eta hau ere esnatu egiten da, logalez.

        Gizona atxur elektrikoz bizarra mozten. Sukaldean jantzita gosaltzen, emaztea zutik lanean. Seme-alabak —10 urte inguru— sartzen dira elkarri hankatarteak ukituz, jostalari. Bakoitza aitarengana doa eta ezpain-jate laburra, mihi eta guzti. Denak gosaltzen. Gizona altxatzen da, presaka, hirurei ipurdia igurzten die eta kanpora ateratzen da.

        Igogailuan, Gizona, beste bi gizon eta emakume bat. Seriotasun osoz, izterrartea ukitzen diote denek elkarri, laburki. Gizon trajedun batek kosk egiten dio belarrian ondoko gizonari, eta ordainez honek ipurmasailetan barrena sartzen dio eskua.

        Autobusean, txoferrari bi musu ematen dizkiote denek sartzean. Bidaiari gehienak geldirik doaz. Zenbait halere —ez dio axola gizon edo emakume diren— ondokoaren ipurdia edo hankartea igurtziz. Amona xahar bat Gizonarengana joan eta paketea ukitzen dio. Honek bere magalean hartzen du atsoa eta, gerritik helduz, titiak igurzten dizkio, haren irribarrez.

        Lantokian fitxatzerakoan, ilaran daudenak eskua aurrekoaren hankarteari loturik daude denak. Ofizinan bertan kristoren mutur-janak denek elkarri, harik eta jefea etorri arte. Orduan eseri egiten dira denak eta jefeak banan-banan deitzen die, mihiaren keinu lizun batez. Beragana doazenean, prakak jaitsiarazi eta atzetik ematen die aldi labur batez, batzuek gozamenezko irribarrea egiten dutela, besteek kalkulagailuarekin lanean segitzen dutela.

        Txirrinak jo eta denak irteten dira arrapaladan, egundoko zirri eta igurtziak eginez. Igogailuetan lagun asko doaz, eta denen eskuak gurutzatzen dira elkar laztantze horretan.

        Jantokian, plater konbinatuak jaten dituzte lankideek. Bazkaltzen duten bitartean, sutsuagoak dira bere hartu-emanak: bi lagun elkarren ondoan jarri eta ia etzanda ari dira, alkandorak askaturik, prakak jaitsita, gonak altxaturik. Gizon-emakumeek ere jardun dezakete, baina batik bat gizonak elkarrekin eta emakumeak ere beraien artean.

        Besotik eta gerritik helduta, muxuak emanez itzultzen dira lanera, baina ofizinan lanean aritu beharrean larrutan ari dira: neskak gizonen gainean hanka zabalik eserita, kuleroak eta sostenak gizonaren buru gainean jartzen dituztela. Gizon bat besteari zakila miazkatzen; andre bat larru bizitan, gizon bat titiak igurzten eta beste norbait alua jaten ari zaizkiola, eta abar eta abar, zenbakiak, jarrerak, partaideak, ekintzak eta nahi den guztia aldatuz eta trukatuz.

        Une horretan sartzen da jefea, sadikoen larruzko arropaz jantzita, zakila gorri eta zut agerian geratzen zaiola, zigorra eskuan. Hasten da batzuk eta besteak zigortzen, gupidagabe, eta haren oinetan txilipurdikatzen da jendea, adurra dariola, artean estalita zeuzkan gorputz atalak biluztuz.

        Kalean, gizon koadrila bat, eskuak besteen paketeetara eramanez. Taberna batean sartzen dira eta neska tabernariari titiak zanpatzen dizkiote. Neskak ere eskuak luzatu, eta denen hankartekoa ukitzen saiatzen da; denak alai.

        Etxean, afalorduan, haurrak elkar ukitzen ari direla, pitxerra lurrera bota eta hautsi egiten da. Aitak hartu seme-alaba biak, prakak jaitsi eta atzetik ematen die banan-banan. Emakumeak ere zakiltxoan eta pottottan atximur egiten die; ondoren, atzetik jartzen zaio Gizonari eta, azazkalez sorbalda urratzen dion bitartean, pepino moduko zer edo zer sartzen dio ipurditik.

        Telebista aurrean: telebistakoek oso azkar hitz egiten dute, ezer ulertzen ez dela. Laurak besaulkietan jarrita, hari begira ari dira. Gizona masturbatzen eta Emakumea ere bai. Haurrak, begiak telebistatik kendu gabe elkar masturbatuz; telebista amaitzearekin orgasmora iritsiko dira laurak.

 

The end

 

 

Beste ohar batzuk: Lan hau pornografikoa izateko arrazoirik ez dago, baina pornografia baztertzeko ere ez, egia esan. Esan nahi dudana zera da: genitalik erakutsi nahi ez bada horrela ere egin daitekeela, keinuak bestela ere aski adierazgarriak izan baitaitezke.

          Beste alde batetik, ekintza sexual ugari bateratsu agertzen da, baina garrantzizkoa da banaro eta bereizirik erakustea horiek guztiak, beti ere soinu batez lagundurik agertu behar baitute, eta plano orokorretan galdu egingo litzateke ekintzaren eta soinuaren arteko lotura. Azkenik, sexu ekintza ugari dagoenean komenigarri litzateke kamera bizkortasunez erabiltzea batetik bestera.

 

[1986]