Erreka haizea
Erreka haizea
2018, saiakera
192 orrialde
978-84-17051-13-6
Azaleko argazkia: Itziar Bastarrika Madinabeitia
Sonia González
1977, Barakaldo
 
Erreka haizea
2018, saiakera
192 orrialde
978-84-17051-13-6
aurkibidea

Aurkibidea

Erreka haizea

Heriotzaz

Virginia Woolf (I)

Bakardadea

Jabetza

Galera

Errua

Virginia Woolf (II)

Mendeku oharrak

Ametsa

Labartza herria

Oreka eta desoreka

Keinuak

Sentimenduez

Heroismo eta pasibitatea

Amorrua

Alfonsina Storni

Ametsa

Isilpena (I)

Maitasunaz

Ametsa

Eskubideak

Sufrikarioa eta mina

Min fisikoa

Ametsa

Arima hilak

Hilezkortasuna

Ametsa

Erredentzioa

Talde pentsamendua

Boterea taldeetan

Botereaz

Anne Sexton (I)

Anne Sexton (II)

Egia (I)

Gezurra (I)

Berakatzak

Ametsa

Isilpena (II)

Botere sarea

Egia (II)

Istorio amaiezina

Anne Sexton (III)

Nartzisismoaz

Ametsa

Ingeborg Bachmann (I)

Ingeborg Bachmann (II)

Ingeborg Bachmann (III)

Aimar

Errautsak

Ezkerreko ikasgai sakonak

Itzala

Umeen boteretzea

Egia (III)

Gezurra (II)

Jabetzaz (I)

Jabetzaz (II)

Aurora

Emakumea izaten ikasten

Nagore

Hiesa edo printzipioen ahuldadea

Ihesean

Ainara

Alazne eta Ainara

Sexualitate irakaspena

Ametsa

Zaldi beltza

Isilpena (III)

Gerraz (I)

Gerraz (II)

Gerraz (III)

Gaixotutako familiak

Deserria (I)

Salatariak

Deserria (II)

Deslekuan

Betirako agur errepikatuak

Mendeku arraroak

Etxea

Sylvia Plath

Isilpena (IV)

Eskola

Lekukoak

Helduen botereaz

Ametsa

Isilik eta geldi

Beldurra

Norberaren barrutik at

Zoroak

No sabemos dividir

Akusazio faltsuak

Hiria

Hieron I.a, tiranoa

Ametsa

Miyó Vestrini (I)

Ametsa

Herriraturik

Alejandra Pizarnik

Ametsen kontuak

Autobusa

Sorgortasuna

Hilekoa

Aberri salbatzailea izateko gida laburra

Plaudite amici

Tragedia

Marina Tsvetaieva

Ametsa

Sexualitatea ikasten

Segi aurrera putakume hori!

Omayraren begiak

Königin der Nacht

Erlijioa eta superstizioa

Beti egin daiteke hobeto

Noiz bihurtzen dira neskak emakume?

Heriotza atsegina

Miyó Vestrini (II)

Bekatuen konfesioa

Suizidioa

Zientziaz

Zientzia eta filosofia

Weltschmerz edo mundu mina

Noia

Parresia

Ametsa

Quomodo fides a principibus sit servanda

Nire minbizia

Requiem

Erosi: 14,72
Ebook: 3,63

Aurkibidea

Erreka haizea

Heriotzaz

Virginia Woolf (I)

Bakardadea

Jabetza

Galera

Errua

Virginia Woolf (II)

Mendeku oharrak

Ametsa

Labartza herria

Oreka eta desoreka

Keinuak

Sentimenduez

Heroismo eta pasibitatea

Amorrua

Alfonsina Storni

Ametsa

Isilpena (I)

Maitasunaz

Ametsa

Eskubideak

Sufrikarioa eta mina

Min fisikoa

Ametsa

Arima hilak

Hilezkortasuna

Ametsa

Erredentzioa

Talde pentsamendua

Boterea taldeetan

Botereaz

Anne Sexton (I)

Anne Sexton (II)

Egia (I)

Gezurra (I)

Berakatzak

Ametsa

Isilpena (II)

Botere sarea

Egia (II)

Istorio amaiezina

Anne Sexton (III)

Nartzisismoaz

Ametsa

Ingeborg Bachmann (I)

Ingeborg Bachmann (II)

Ingeborg Bachmann (III)

Aimar

Errautsak

Ezkerreko ikasgai sakonak

Itzala

Umeen boteretzea

Egia (III)

Gezurra (II)

Jabetzaz (I)

Jabetzaz (II)

Aurora

Emakumea izaten ikasten

Nagore

Hiesa edo printzipioen ahuldadea

Ihesean

Ainara

Alazne eta Ainara

Sexualitate irakaspena

Ametsa

Zaldi beltza

Isilpena (III)

Gerraz (I)

Gerraz (II)

Gerraz (III)

Gaixotutako familiak

Deserria (I)

Salatariak

Deserria (II)

Deslekuan

Betirako agur errepikatuak

Mendeku arraroak

Etxea

Sylvia Plath

Isilpena (IV)

Eskola

Lekukoak

Helduen botereaz

Ametsa

Isilik eta geldi

Beldurra

Norberaren barrutik at

Zoroak

No sabemos dividir

Akusazio faltsuak

Hiria

Hieron I.a, tiranoa

Ametsa

Miyó Vestrini (I)

Ametsa

Herriraturik

Alejandra Pizarnik

Ametsen kontuak

Autobusa

Sorgortasuna

Hilekoa

Aberri salbatzailea izateko gida laburra

Plaudite amici

Tragedia

Marina Tsvetaieva

Ametsa

Sexualitatea ikasten

Segi aurrera putakume hori!

Omayraren begiak

Königin der Nacht

Erlijioa eta superstizioa

Beti egin daiteke hobeto

Noiz bihurtzen dira neskak emakume?

Heriotza atsegina

Miyó Vestrini (II)

Bekatuen konfesioa

Suizidioa

Zientziaz

Zientzia eta filosofia

Weltschmerz edo mundu mina

Noia

Parresia

Ametsa

Quomodo fides a principibus sit servanda

Nire minbizia

Requiem

 

 

MILA GAU ETA BAT GEHIAGO

 

         Hitler txiki eta beltzaranak “arraza arioa” goraipatzen zuen bezala, Francoren eskoletan errege godoak errezitatzen ziren. Godoak eta bisigodoak leinu berezia, omen, eta espainolak leinu horren ondorengoak, antza.

         Eta zelebrea da zelan nagusitzen zaion arrazakeria inperio eta leinu nobleziaren gogoari. Bainua ezagutzen ez ei zuten godo eta bisigodoak, hau da, hiru mende eskaseko etorkin barbaroak nahiago, omeiatarrak baino. Al-Andalusek penintsulan zortzi mendez iraun bazuen ere.

         Ezin izango dut inoiz burutik kendu Aznar, ardoak erdi txolinduta, moroek ez diotela inoiz konkistagatik barkamenik eskatu esaka. Bai, penintsulan batzuok Al-Andaluseko geneak dauzkagu, baina argi dago bandaloetatik ere nahiko geratzen direla.

         Omeiatarren kalifaldia munduak inoiz ikusia zuen inperiorik handiena izan zen. Bagdad, Islamabad, Damasko, Samarkanda, Isfahan... jauregi distiratsuak, marfila eta brontzea, kupula erraldoiak eta gorantz biribiltzen ziren formak, lorategi eta fruta arbolak nonahi, itsasoa baino azulagoa zen urdina eta urre kolorea, zerura altxatzen ziren minareteak, zokoetako espezia usain sarkorra eta oihalik finenak azalak laztantzen. Oraindik egiten dit gogoak ipuin horietara bidaia.

         Dutxan, gogorapen horiexek iradoki nahi dituen xaboia ikusten dut goizero. Sentsualitate eta misterioz beteriko bainua izango dela egiten dit zin, benetako argan olioa gorputz biluzian igurtziko banu bezala. Potoan balizko hiri bat, marrazkiak ere esaten du gezurra, baina. Bagdad edo Islamabad hildako hirien eraikin suntsituak ez ei dira marketinerako onuragarriak.

         Mila gau eta bat gehiago liburukotearen orrialdeetan egiten nuen ihes. Amaierarik gabekoa iruditzen zitzaidan, ipuin bat besteari kateaturik. Irudirik ez, egokitutako bertsiorik ez; letrak, hitzak eta esaldiak elkarren segidan, hori besterik ez. Eta hori nahikoa zen.

         Pertsiako antzinako liburuan oinarriturik dagoen arren, bilduma egin zuen arabiarrari zor diot deskribapen bakoitzean, ipuin bakoitzean, kontakizun bakoitzean, Al-Andalus ere irudikatu ahal izatea. Inguratzen gintuen zeru grisa bizitzaren kontingentzia baino ez zela amesten nuen eta, mundu posible horretan egon arren, beste mundu posible batean, Al-Andalusen, bestelako zeru aukera bat izango nukeela. Azuleju landu eta koloredunak, fabriketako ketzaren partez.

         Al-Andalusen, alfajor, granada, altramuz, alkatxofa, berenjena eta azeitunak jaten, etxean bezala. Eta, etxean bezala, mortero batean barik, almirez batean almendrak txikitzen. Babutxak, sultanak, txilabak, zimitarrak... zer ziren ez genuen eskolan edota liburuetan ikasi, etxean baino. Ahotik irristatu bezain pronto, berbek ere hara eramaten ninduten: alcanfor, mojama, alcayata, mameluco, alhaja, jarana...

         “Laztantxu” edo “maittia” barik, reina mora edota mora de la morería izan gara beti.

         San Francisco kalean behin ijito batek zera esan zion lagunari albotik pasatu nintzenean “mira qué ojos, parece una mora”. Harrigarriki, jaio bezain pronto, erizainaren ahotik entzun nituen lehenbiziko hitzak “mira qué gitanilla tan guapa” izan ei ziren.